Tillsammans med dig som kund så försöker vi få en så korrekt värdering som möjligt innan vi ser bilen fysiskt. Det underlättar för båda parter att ha ett öppet och ärligt samtal om fordonet och skulle det uppstå en situation där det kommer överraskningar när vi ska hämta bilen så tittar vi givetvis på att hitta en lösning.
Genom våra samarbetspartner som DNB & Santander får vi en lösenoffert direkt till oss efter ägarens godkännande. Har ni finansierat bilen genom annan bank kan vi behöva er hjälp att få en lösenoffert, sen betalar vi in restskulden som även blir specad på ert köpeavtal så ni kan använda detta som underlag.
Vi löser ägarbytet men ni behöver ha det gula pappret. Har ni er bil på leasing så har ni inget gult papper utan då kontaktar vi leasinggivaren och dom slår bilen till oss som ny ägare när vi löst restskulden.
Yes, sen kan våra ledtider påverkas av vart i Sverige bilen finns.
Yes, många bilar går genom importörer från andra delar i Europa vilket inte är något konstigt. Vi vill veta historian på just din bil och det finns dom fall vi tackar nej om bilen t.ex. varit med i en olycka och det inte går att stärka hur den är lagad, det vi ofta kallar för ”salvage car”.
Har ni lyft momsen vid köpet så har bilen fortfarande avdragsgill moms, är ni osäkra så rekommenderar vi att kolla med revisor eller liknande.
Ni måste inte laga eventuella skador/ slitage på er bil innan vi köper den utan vi kan tillsammans komma överens om en lösning som känns bra för båda parter.
Vi finns tillgängliga på mail och telefon vid eventuella frågor. Har ni en pick up att sälja så rekommenderar vi att använda vårt formulär så får vi en chans att titta närmare på just er bil innan vi kontaktar er.